Online marketing

Email marketing & automatisatie


Marketing automatisatie komt steeds vaker aan bod in ons klanten portfolio. De nood aan een hyper-gepersonaliseerde marketing aanpak wordt steeds hoger naarmate de marketing drempel lager wordt.

Die gepersonaliseerde aanpak is enkel mogelijk door het verrijken van klantendata. Meten van interesses, contact momenten, koop intentie en meer op een volledig geautomatiseerde manier.

Waarom investeren in marketing automatisatie?

Data is het nieuwe olie en van ongelooflijke waarde voor elk bedrijf. Het verrijken van klantenfiches aan de hand van bezoeken, frequenties, interesses, gedrag en nog 100'en andere data punten zorgt niet alleen voor nieuwe inzichten en opportuniteiten maar ook voor een betere klantrelatie an sich.

80%

Van de gebruikers die marketing automatisatie gebruiken merken een verbetering in leads

71%

Getriggerde emails worden 71% meer geopend dat traditionale emails

63%

Van alle bedrijven die aan marketing automatisatie doen winnen de concurrentie strijd

90%

Van marketing coördinators zetten marketing automatisatie in

36%

Gebruikt marketing automatisatie om tijd te besparen met manuele handelingen

Waar past email en marketing automatisatie in jouw marketing strategie?

Marketing automatisatie implementeren kan op elk niveau en voor elk bedrijf. Denk bijvoorbeeld maar aan de "winkelmandje reminder" emails die je krijgt. Dat is ook automatisatie.

Maar de echte prijzen worden verdiend op het verrijken van klantendata die vooral bij langere customer journeys van cruciaal belang is. Vraag gerust naar ons vrijblijvend advies.

Marketing automatisatie in een notendop

Customer journey analyse

Het doel van marketing automatisatie is tweedelig. Enerzijds het ontlasten van de manuele opvolging en begeleiding en anderzijds het profiel van de klant verrijken. Om te weten waar, wanneer. en hoe beginnen we met een analyse van zowel het bedrijfsproces als het sales proces.

Data punten onderzoek

Voordat we de klantenfiches verrijken met data zoeken we samen met de stakeholders uit welke datapunten van belang zijn tijdens de customer journey. Aan de hand van actieve en passieve tagging vullen we zo elk profiel aan met relevante data.

Implementatie

Tenslotte brengen we alle tagging en communicatie samen in wat we omschrijven als "campagnes". Elke campagne heeft zijn eigen doel in de begeleiding van een koude lead tot klant. Zodra de campagnes opstaan kan de automatisatie van start.

Klaar om de kracht van marketing automatisatie te leren kennen?

Gratis en vrijblijvende audit of eerste inkijk

Toch benieuwd naar wat wij kunnen betekenen voor jouw bedrijf? Vul het formulier in en wij nemen contact op.

Explore
Drag