Marketing automatisatie komt steeds vaker aan bod in ons klanten portfolio. De nood aan een hyper-gepersonaliseerde marketing aanpak wordt steeds hoger naarmate de marketing drempel lager wordt.
Die gepersonaliseerde aanpak is enkel mogelijk door het verrijken van klantendata. Meten van interesses, contact momenten, koop intentie en meer op een volledig geautomatiseerde manier.
Data is het nieuwe olie en van ongelooflijke waarde voor elk bedrijf. Het verrijken van klantenfiches aan de hand van bezoeken, frequenties, interesses, gedrag en nog 100'en andere data punten zorgt niet alleen voor nieuwe inzichten en opportuniteiten maar ook voor een betere klantrelatie an sich.
Van de gebruikers die marketing automatisatie gebruiken merken een verbetering in leads
Getriggerde emails worden 71% meer geopend dat traditionale emails
Van alle bedrijven die aan marketing automatisatie doen winnen de concurrentie strijd
Van marketing coördinators zetten marketing automatisatie in
Gebruikt marketing automatisatie om tijd te besparen met manuele handelingen
Marketing automatisatie implementeren kan op elk niveau en voor elk bedrijf. Denk bijvoorbeeld maar aan de "winkelmandje reminder" emails die je krijgt. Dat is ook automatisatie.
Maar de echte prijzen worden verdiend op het verrijken van klantendata die vooral bij langere customer journeys van cruciaal belang is. Vraag gerust naar ons vrijblijvend advies.
Het doel van marketing automatisatie is tweedelig. Enerzijds het ontlasten van de manuele opvolging en begeleiding en anderzijds het profiel van de klant verrijken. Om te weten waar, wanneer. en hoe beginnen we met een analyse van zowel het bedrijfsproces als het sales proces.
Voordat we de klantenfiches verrijken met data zoeken we samen met de stakeholders uit welke datapunten van belang zijn tijdens de customer journey. Aan de hand van actieve en passieve tagging vullen we zo elk profiel aan met relevante data.
Tenslotte brengen we alle tagging en communicatie samen in wat we omschrijven als "campagnes". Elke campagne heeft zijn eigen doel in de begeleiding van een koude lead tot klant. Zodra de campagnes opstaan kan de automatisatie van start.
Fourfront
Denise de weerdtpad 2 B305
9000 Gent
Belgie
Adding {{itemName}} to cart
Added {{itemName}} to cart