SMA of social media advertising is tegenstelling tot adverteren op Google of Bing visueel van aard. De perfecte oplossing of aanvulling voor visueel sterke merken zoals boutiques, kledij, sport merken of tal van andere voorbeelden.
Social media advertising is het ideale kanaal voor visuele media. Een speeltuin voor grafisch sterke merken die de nodige tijd en aandacht besteden aan branding.
Op sociale media bereik je eenvoudig een zeer breed publiek die in aanraking komt met je merk en kan je tegelijk aan merkbekendheid en verkoop doen.
Volgt ten minste 1 merk op sociale media
Nieuwe merken leren kennen gebeurt in 52% van de gevallen op sociale media
Doet een aankoop na het zien van een video advertentie op sociale media
Van alle sociale media gebruikers zou een merk liever aanspreken via sociale media dan bellen
Ongeveer 58 procent van de wereldwijde bevolking is actief op sociale media
Van alle merken gebruiken sociale media kanalen om hun merk te promoten
Google Ads krijgt in veel van onze marketing strategieën een ruim aandeel van het budget en de aandacht. Dit omdat je via Google enorm specifiek kan gaan richten en behoorlijk veel controle hebt op het resultaat. Het resultaat die dan uit Google komt wenden we aan om de andere kanalen wind in de zeilen te geven.
Zonder een waterdichte strategie en kwalitatieve assets (video, afbeeldingen, copy) zijn sociale media advertenties vogelpik. Assets kunnen aangeleverd worden of gemaakt worden.
De assets worden in campagnes gegoten, de advertenties worden geschreven en de targeting wordt ingesteld. Op elk deel van de customer journey.
De campagnes worden geoptimaliseerd en op- of neer geschaald aan de hand van het resultaat. De data wordt geanalyseerd en de campagnes bijgestuurd.
Fourfront
Denise de weerdtpad 2 B305
9000 Gent
Belgie
Adding {{itemName}} to cart
Added {{itemName}} to cart